2013. február 3., vasárnap

A Magyar Kultúra Napja




2013. január 21. -én abban a szerencsében volt részem, hogy megint a szülővárosomban, Székesfehérváron mesélhettem. A Vörösmarty Mihály Könyvtár Zsolt utcai Tagkönyvtárába hívtak mesélni, Guzner Gyuláné hímzéskiállításának megnyitójára. Felnőtt közönségnek mesélni kiállításmegnyitón hálás feladat, különösen örültem, hogy a közönség soraiban újra ott volt egy kedves ismerősöm, Dőry Magdolna versmondó is, aki kezdetektől figyelemmel követi a mesemondói pályámat. Dicsérete sokat jelentett, hiszen valamikor középiskolásként én is nagyon sokat jártam az ő versmondó estjeire. 

Vittem néhány történetet női munkákról, fonóversenyről, és egy vidám történetet a százlábúról, aki valaha szintén kézművesként kezdte. A kiállítás maga nagyon szép volt, a fehérvári hímzőkör tagjai régi minták alapján készítik el munkáikat, igyekeznek színben is követni a korabeli munkákat. Különösen tetszettek az "úri hímzések", ugyan jellemzően asztalterítőt, falvédőket készítenek, de szívesen látnám akár szoknyán, blúzon ezeket a hímzéseket. 


Ez úton is köszönöm a meghívást a könyvtár munkatársainak!









és a fellépés végén:

- Kérsz csokit?
- Naná! 

:))







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése