2012. augusztus 7., kedd

11 + 11 + 11 ... a blogger válaszol



Kiváló barátaim a moly.hu -n ismét kitaláltak egy, ezúttal blogokon futó játékot, hogy a fene nagy nyárban se unják/rukkolázzák magukat halálra a népek. Blogger díjat kaptam, vele 11 kérdést, vagyis háromszor 11 -et, plusz illendő 11 extra titkot is elárulnom magamról. :P

Ez úton is hálás köszönet meg egy nagy puszi @Anaria @poetess és @Lahara részére, jól esik, hogy kíváncsiak vagytok rám. De a 11 + 11+ 11 + 11 extra kicsit sok, úgyhogy válogatni fogok a kérdések közül, amire valóban van mit válaszolnom. (ez a sok 11 -es engem egyfolytában a 13 okom volt című könyvre emlékeztet a számok miatt, brrr!).


 Kisgyerekként mi volt a legnagyobb álmod?

Egyszer láttam gondolom Spektrumon egy filmet, és utána sokáig állítottam, hogy egyszer majd egy olyan keltető üzemben fogok dolgozni, ahol a vad madarak tojásait keltetik ki. (Olyan fészekaljak esetében, amik különben elpusztultak volna). Úgy nagyjából valósult meg, a madarak stimmelnek. :P 



Madarásztábor Dinnyésen



Ha bárhol máshol élhetnél kerek e világon, akkor hol élnél?

Egy kicsit itt, egy kicsit ott. Írországban, Görögországban, Svédországban, Finnországban, Skóciában... Egy kis remeteházban Majkon. Opatiában egy régi panzióban, ahonnan az ablakból látszik a tenger. Halimbán. Az Őrségben, Kétvölgyben. Egy kis hegyi házikóban a Mecsekben... 

 Babonás vagy? És ha igen, akkor milyen babonáid vannak?

Zöld trabant... :D 


Szerinted ki a legsármosabb fiktív férfikarakter? (lehet könyves és filmes is).

Kószlászbóklász a Múmin sorozatból. 

Melyik a kedvenc évszakod és miért?

Az ősz, a hangulata miatt. Varázslatos. Szívesebben is írok, olvasok ősszel. Minden történéshez kicsit hozzáad ez az évszak, főleg az október. 

Mi a kedvenc zenei albumod?

Mike Oldfield: Voyager

Mi a véleményed a könyvből készült rajzfilmekről, van-e kedvenced?

Múmin sorozat. Angolul néztem egy darabig, amíg el nem fogyasztottam az összes fellelhetőt. :( (Kéne a többi!)

Hol olvasol szívesen? Szoktál-e nyilvános helyen olvasni?

Nagyon szeretek vonaton olvasni. Erre a Székesfehérvár - Szombathely - Szentgotthárd - Kétvölgy vonal oda és vissza éppen a legalkalmasabb volt idén nyáron. De itthon a szobámban is szívesen olvasok, gyertyákkal körülvéve, meg hallgatok hozzá zenét is, amit egy ismerősöm csak "kelta giccs" gyűjtőnéven hívott. :P 


 Számít-e nálad, hogy milyen kiadású, milyen borítójú egy könyv?

Nagyon is sokat. Szeretem, ha egy könyv szép, főleg, ha szeretem magát a könyvet. De csak a borítója miatt sose olvasok semmit. 

Mi volt az első felnőtteknek szóló könyv, amit megkaparintottál?

Itt szeretnék reflektálni @Anaria történetére Jane Austennel. Nagyon sokat jártam régen bolhapiacra apukámmal, általában játékot, vagy bizsu ékszereket hordtam haza tonnaszám a babák kincseskamrájába. :P Egy alkalommal egy könyvvel jöttem haza, Maupassant: Az ismeretlen asszony című volt az. Kék, vászonkötésű, kicsit egérrágta könyv volt, ki tudja, micsoda padlásról kerülhetett elő. Vagyi kincs! A szerzőtől végül mást nem olvastam el, de ezt azóta is nagyon-nagyon szeretem. 


Van-e olyan szerző, akinek a könyveit nem szívesen olvasnád el, miért?

Fejős Éva. Azt hiszem nem kell indokolni. 

Mi a véleményed a mostanában megjelent bestsellerekről?

Nem sűrűn kerülnek a kezembe. De legutóbb volt egy nagyon pozitív csalódásom egy u. n. sikerkönyvvel kapcsolatban: a Jégviráglányok. Az valami szenzációs, most is itt van mellettem, bele-beleolvasok néha. 

Szoktál-e idegen nyelven olvasni, melyiken és mit?

Nagy ritkán angolul, sajnos túl keveset. A The worst witch című könyvet nagyon szeretem. :)


Örök kedvenc


Könyvtár vagy megvásárlás? Ha vásárolsz, akkor könyvesboltban, antikváriumban vagy máshol?

Könyvtár. Nagyon ritkán veszek olvasatlanul könyveket, maximum szakkönyvet vagy népmesés kötetet, de igyekszem kikérni a moly.hu -s ismerőseim véleményét vásárlás vagy könyvcsere előtt. Újabban szenvedélyes rukkolázó vagyok. (aki nem ismerné: rukkola.hu ) Az antikvarium.hu -n is sokszor vásárolok, illetve a keresztszüleimtől néha kapok ajándékba Alexandrás könyvutalványt, ebből általában Pratchett lesz, legutóbb meg Máté Angi. 


Szerinted hasznosak-e a szabadpolcos könyvtárak, van-e a településen, ahol laksz?

Van és szeretem is. Újabban nem csak könyvtár, de könyvcserélős könyvespolc is létesülőban van. Budapesten már több helyen található (Wekerle telepen és KöKin), Székesfehérváron még csak ideiglenes volt, de ígérik, hogy lesz állandó is. Ezek olyan nyitott könyvszerkények, amikre bárki helyezhet el könyvet, illetve vihet haza az ott lévőkből. Meglepően jól működik, Télen nyílt a wekerlei, még mindig nem fogyott ki vagy verték szét. 






Szívesen adsz kölcsön könyveket, vagy kétszer is meggondolod, kire bízod rá a kincseidet? :)

Jól esik tudni, hogy olvassák, biztosan a könyv is örül neki. Idegennek nem szoktam kölcsönözni persze, de barátoknak rendszeresen. 

Dobtál már ki/égettél már el könyvet? Miért?

Egy novellapályázaton egyszer nyertem egy rettenetesen negatív könyvet, ami úgy mutatta be a világot, ahogy nem szeretném látni és szerintem nem is igaz. Még antikváriumba se akartam adni, nem akartam, hogy bárkinek is még egyszer a kezébe kerüljön, úgyhogy nagyanyámra bíztam a dolgot. Ő boldog volt, egyik kedvenc időtöltése különböző dolgok elégetése. 


Manók a Művészetek Völgyében

Van olyan kötelező olvasmány, ami igazán magával ragadott?

Az arany virágcserép. Ezt nagyon-nagyon szerettem, szerettem benne rájönni az elrejtett információkra. 


 Okoz nehézséget számodra, hogy visszaemlékezz egy néhány hónappal ezelőtt olvasott könyv tartalmára?

Változó, néha évek múlva is jól emlékszem érzésekre, történetekre, néha már nem tudok vitatkozni sem róla, ha nem írtam pontos véleményt a molyon. 

Van olyan könyv, amit szerinted alulbecsülnek?

A Vándorsólyom kisasszony különleges gyermekei. Molyon sok negatív kritikát olvastam róla, kicsit félve kezdtem bele, de nekem tetszett, nem csak a képek.  

Gyorsan olvasol?

Regényeket gyorsan, szakkönyveket lassabban. Képes vagyok egy nap, vagy egy éjszaka alatt elolvasni egy-egy regényt, de olyan is volt, hogy hónapokig elhúztam valamit. 


Ha egy könyv nem tetszik már az elején sem, végigkínlódod magad rajta, vagy félbehagyod?

Most már hajlamosabb vagyok félbehagyni könyveket, mint jópár évvel korábban. Mivel könyves közösségi oldalon sok-sok könyvről lehet hallani, már nem vagyok olyan kitartó egy engem kevésbé érdeklő könyv esetében. 

Sok olyan könyved van, ami olvasatlanul hever a polcon, és valószínűleg így is fog maradni?

A többségét azt hiszem olvastam, egy részüket még fogom is. A születésemkor a szobámba került egy csomó, anyukám által gyűjtögetett könyv, ezekből még biztosan akad, amit nem olvastam, meg nagyon vár rám szegény Rőde Orm is, két Írország útikönyv és több népmesés kötet... 


Boszorkányok a Művészetek Völgyében



 pár extra érdekesség rólam:

- jövőhéten madarásztábort fogok tartani 7-10 éves gyerekeknek

- nyolc évesen "publikáltam" először, egy könyvtári antológiában jelentek meg a mai fejjel nagyon vicces verseim

- nem iszom alkoholt, de ha a társaság nagyon kirúg a hámból, akkor én mindig paradicsomlevet rendelek, nekem ez a dolgok netovábbja

- utálom a darazsakat, a nehezen nyitható vonatajtókat és a borjúnyi kutyákat póráz+szájkosár nélkül




- egyszer lesz egy szelídített szarkám vagy varjam

- 3 éve a saját magam által szedett növényekből iszom a teáimat télen (és még mindig élek!!!)

- nagyon szeretek igazi, papír levelet írni és kapni, ehhez ma vettem tollszárat és zöld tintát, hozzá való zöld pecsétviasszal

- 2002 óta sűrűn visszajárok a Művészetek Völgyébe, ezzel párhuzamosan madarásztáborokba, újabban gyógynövénytáborba is, ezek nagyon meghatározó dolgok





11 kérdés azoknak, akikre én vagyok kíváncsi:

1. Kedvenc könyved a gyerekkorodból?
2. Kedvenc könyved most?
3. Legrégebbi örök kedvenc könyved? (Nem a kiadás dátuma szerint, hanem az életedbe való bekerülése szerint. Még most is szívesen újraolvasod, stb). 
4. Legextrémebb hely, ahol valaha olvastál?
5. Melyik az a  hely, ahol legszívesebben olvasol?
6. Kedvenc fordítód?
7. Kedvenc illusztrátorod/illusztrátoraid?
8. Ha lenne rá időd/kedved/képességed, melyik könyvből készítenél book artot, milyet? 
9. Kaptál már randin könyvet virág/bonbon helyett? (Szeretnél?)
10. Melyik regényhőssel azonosulsz legszívesebben? 
11. Van-e olyan író/könyvszereplő, akinek a szobádban kint van a képe, van tőle/róla bögréd, kabalafigurád, posztered...? 

+ kérek szépen 11 érdekességet (vagy amennyit gondoltok)

Akiknek a válaszaira pedig kíváncsi vagyok: 

@V.J.  @Polla @Lanatie @Mircsi  @Viki






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése