2013. szeptember 8., vasárnap

Könyvmolypárbaj -11 könyv


Egész pontosan ma éjfélig be kell fejeznem a Könyvmolypárbajra készülő bejegyzéseimet, nem lesz egyszerű, no lássuk, mit olvastam el:

A lista

madarász ovi/suli miatt:

1) Dr. Mödlinger Pál · Kapocsy György:  A madarak világa
2) Dr. Tildy Zoltán: Madárszárnyakon
3) Schmidt Egon: Madarak Budapesten
4) Schmidt Egon: Vízivilág
5) Dr. Ulrich Sedlag A csodálatos rovarvilág


mesemondás miatt:

1) Ortutay Gyula (szerk.) A csillagok szíve (blog készült év közben)
2)  A Tollaskígyó fiai – Dél- és közép-amerikai népek meséi 
3)  Dornbach Mária (szerk.) A tollaskígyó búcsúja Közép- és dél-amerikai indián mesék és legendák (blog készült év közben)
4) Kurt Kauter Hogyan lett király a kondorkeselyű indián mesék
5) Dornbach Mária (szerk.) A titokmondó fa Angolai és mozambiki népmesék
(blog készült év közben)

+ Joker ;)

B lista

1) Móczár László: Rovarbölcsők
2) Schmidt Egon: Kócsagok birodalma
3) 88 színes oldal a hazai halakról
4) Schmidt Egon: Napsütötte ösvényeken
5) Szabó László Vilmos, Viszló Levente:  A Csákvári-rét rejtélyes madarai

1) Dornbach Mária (szerk.) · Ágai Ágnes (szerk.) Göndörű nyírfácska
2) Dornbach Mária (szerk.) A kócsagmadár és az álom
3) Dömötör Tekla (szerk.) Kergarec pokoljárása Breton népmesék
4) Mikola Anikó (szerk.) A jaguár fiai Dél-amerikai indián mesék, legendák, mítoszok
5) Cs. Meggyes Mária (szerk.) Szélanyó keresztlánya



Vagyis úgy tűnik, a madarász szakkönyveket tavaly október óta erősen hanyagoltam, cserébe elolvastam egy kazal népmesés kötetet. Plusz idén nyáron becsúszott még egy csomó meseregényt, ami tetemes időmet elvette és hátráltatott egyéb kihívások követésében, ámde jólesett.


Mentségemre a Vízivilágot viszont kétszer olvastam el, mert aláhúztam és ki is jegyzeteltem, a többi kimaradt szakkönyvvel ugyanezt teszem majd a kihíváson kívül. Schmidt Egon másik könyvének pedig kb a háromnegyedéig jutottam. 


Az A lista szakkönyveinek nagy részét lecserélem a B lista népmesés köteteire, mert valahogy inkább azokhoz volt kedvem idén, nyáron lett volna időm szakkönyvekre, de több kedvem volt meséket olvasni a sok szakmázás helyett. :P 


És most jöjjenek a bővebb értékelések a blogon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése