2011. október 4., kedd

Megnyílt a "zseb" fotókiállításom :)



Tegnap délután öttől megtekinthető egy válogatás a Székesfehérvár érdekes részeit ábrázoló fotóim közül Széna téri könyvtárban .  A kiállítást dr Táborosi Zsuzsa, nagyon kedves, középiskolás kori történelem tanárom nyitotta meg. A fotók október végéig lesznek kint a könyvtár paravánjain.


Székesfehérváron születtem, és gyerekkorom óta erősen kötődöm a városhoz, benne egy-egy számomra fontos helyszínhez, épülethez is. Bár a szegedi egyetem biológus hallgatójaként néhány évig nem itthon laktam, de gyakran haza jártam Székesfehérvárra, mert ebben a városban van a helyem, az otthonom, ismerőseim.
Szeretem a város békéjét, barátságos hangulatát. Szeretem, hogy sokan ismernek, gyerekkori barátaim, vagy a szüleim tanítványai, ismerősei, hogy itt soha nem vagyok idegen vagy magányos, mint egy nagyvárosban.
 Ugyanakkor mégis közel van Budapesthez, ahol szintén számos barátom él, és ahol sokféle rendezvényen részt vehetek, de jó haza jönni egy csendesebb helyre.



A fotókat is a város iránti szeretetből készítettem, olyan arcát próbálom megmutatni, amit talán kevesen ismernek. Apró részleteket, amik azért tűntek fel, mert nap mint nap elmentem mellettük hosszú évekig, vagy akár nagyobb épületeket, amikről nem annyira köztudott, hogy hol találhatóak. De lefényképeztem néhány ismertebb dolgot is, mint a vidámparki tó vasmacskája, aminek alighanem a történetét kevesen ismerik, mivel réges-régen nincs meg az eredeti tábla, ami mellette volt. Olyan dolgokat szeretnék megmutatni, amikhez nem elég, ha négy-öt évet élsz egy városban, hanem hosszú éveket kell eltöltened ott, hogy felfigyelj rájuk, vagy csak régi családi történetekből ismerheted meg igazán őket. Ezek is mesék, a valóság meséi, amiket mesemondóként és lokálpatrióta fehérváriként mindenképpen szerettem volna tovább adni.
 Így más is felfedezheti most magának ezeket az épületeket, szobrokat és más efféléket, és megnézheti itt a fotón, vagy ha kedve támad rá, akkor akár élőben. 







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése