2012. szeptember 9., vasárnap

Növényismeretet, szeretettel - túra Ócsán


 "Őszi kikerics nyílott a kicsiny tisztásokon s ott jártam e tündérek között, minden ízemben zsibongva, boldogan. Eltűnődtem a magányos élmények határtalan gazdagságán és megértettem azokat, akik inkább választották a kertet, vagy a könyvtárszobát, mint a szószéket és a csatatereket." Hamvas Béla
 



Szegény Hamvas Bélát csak azért citáltam ide, hogy vitatkozhassak vele, ami a magányos élményeket illeti. Én újra és újra a közösségi élmények határtalan gazdagságát élem meg, ma épp egy kikericses mezőn. És cseppet sem bánom, hogy nem magányosan jártam arra. A természet szépsége önmagában is sokat ad persze, de ha ehhez még hozzátesz valamit az emberi jókedv, szeretet, az semmiféle magányosan átélt természeti csodával nem veszi fel a versenyt. 


(igen, az a sok pici fehér valami mind őszi kikerics!!! :)) és ez csak egy része volt) 
 
dr Babulka Péter gyógynövényismereti túráján vettem ma részt, az ócsai tájháztól indultunk, ami önmagában is gyönyörű, majd megnéztük a környező védett területek növényvilágát. Nem először járok itt, már tavaly ősszel is részt vettem ezen a kiránduláson, Péter halimbai táborában is kétszer voltam már.




Péter először szabadkozott a nagy szárazság miatt, hogy sajnálja, hogy alig látunk majd valamit miatta, ehhez képest mi igazán azt éreztük, hogy sok mindent sikerült megmutatnia. Itt van mindjárt az a rengeteg őszi kikerics, ami hatalmas területeken nyílt, közte ott voltak az Ócsán jellegzetes fehér változatai. De láttunk szép, rózsaszín sziki cickafarkat, borzas füzikét, kornistárnicsot... a tájház fűszernövényeit is megnéztük, megkóstoltuk. 





Azt szeretem Péter táboraiban és kirándulásaiban, hogy a szakmai program és az esztétikai élmény mellett egy egész csomó érdekes embert ismerhetek meg. A halimbai táborban, ahol mindenki magának főz, valóságos gasztronómiai táborrá szoktunk változni, mert a táborban összeverődött dietetikusok, természetgyógyászok, mezei vegetáriánusok nagyon különleges ételeket főznek, amiből nem átallanak kóstoltatni a többiekkel sem. 



 De mindenki hozzájárul valahogy a táborhoz, kiránduláshoz, ki mihez ért: a mai kiránduláson például volt egy masszőrünk, aki nekiállt a kirándulás végén megmasszírozni az egyik fáradt túrázótársát. Én összeakadtam egy lelkes, autodidakta madarásszal, és bepillantást nyertem egy informatikus érdekes projektjébe: androidos telefonra letölthető  gombahatározót készített szakértő segítségével, ilyesmit tervez növényekről és madarakról is. 


egybibés galagonya

Az alaphangulatot persze mindig Péter töretlen jókedve adja meg: szeretettel üdvözöl régi barátot és új ismerőst, mindenkihez van egy kedves szava. Sokan kizárólagosan a szakmai tudást tekintik egyedüli értéknek, én viszont úgy gondolom, hogy ha ehhez még emberszeretet is társul, az ér igazán sokat.  


Zsolték lelkesen figyelnek. :P

A kirándulásból visszatérve az ócsai tájháznál idén is hideg bodzaszörppel fogadták a megfáradt csapatot. Nem volt igazán hosszú túra (egyes becslések szerint kb 8 km), de azért mégis jólesett leheveredni a nádtetős házak elé a fűre, csak úgy nézni az eget meg a templomtornyot, és eltűnődni azon, hogy bár el se kéne mozdulni innen soha többé. A napsütötte udvarról, meg az olyan sokféle és szerethető emberek közül. 


kornis tárnics













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése