2020. április 4., szombat

Kert, mint karantén - ibolyás ecet



Mire jó, ha az ember otthon szorul? Például van ideje rendesen végignézni a tavaszt, a vérszilva fa virágba borulásától kezdve. 

Vérszilva és juharvirág

 Ültettünk virágokat a nyárra, a kedvencemet, csillagfürtöt is, és az ősszel ültetett hagymások virágzását is végignézhetem itthon. Már nyílik a tulipán!



egy másik kedvenc kerti virágom a sárga tulipán!





fürtös gyöngyike
piros ribizli

És arra is van idő, hogy végre megkóstolhatok egy sor növényt, amiről egyébként le szoktam maradni, mert mire hazajutok Budapestről, rég nyoma sincs. Szerencsére anyukám is kíváncsi természet, így aztán együtt kóstoljuk végig a dolgokat. A sort a medvehagymával kezdtük, ebből medvehagymás tojáskrém készült. Szemezek a juharvirággal is, mézes kenyéren ez is ehető egyébként.

De ami meglepő mennyiségben van a kertben, az az ibolya. Komolyan gondolkoztam, hogy a tihanyi levendula termesztés mintájára itthon ibolya-fesztiválokat kéne tartani, és ibolyából készíteni mindenfélét. 

Egyelőre maradtunk az ibolyás ecetnél, így:


Szedtem egy kis doboz ibolyát:




Szűrőkanálban megmostam, konyharuhával megtörölgettem:



Azután befőttes üvegbe tettem és ráöntöttem egy üveg fehérborecetet:



2-3 hétig most ebben marad, egy sötét szekrény mélyén. Ha már átvette az ibolya színét, aromáját, majd leszűröm, és széttöltöm kisebb, mutatós üvegekbe. Szép ajándék lesz belőle barátoknak, rokonoknak, és kóstoló nekünk is!


random erre járó macska

Recept:

Hozzávalók: 

egy marék ibolyavirág, 0,5 l fehérborecet

1. Öntsük le a virágokat ecettel és hagyjuk állni, árnyékos helyen 2-3 hétig

2. Szűrjük le, töltsük üvegekbe

Fél éven belül használjuk fel, mert hamar elveszti finom aromáját


forrása:

Eva-Maria Dreyer-Wilfgang Dreyer: 
Vadnövények, ​bogyók és gombák felismerése, gyűjtése és felhasználása








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése