2014. december 31., szerda

2014 - könyves évértékelő :)

Azok a gyerekek, akiknek rendszeresen mesélnek otthon – és a rendszeres mesélés mindennapos mesélést jelent! – másfél évvel előzik meg nyelvi fejlettség szempontjából mesét nem, vagy alig hallgató kortársaikat.
47.

Vekerdy Tamás: Az óvoda és az első iskolai évek




Íme a karácsonyra kapott könyveim és én. :) Bajzáth Mária (szerk.): Itt vagyok, ragyogok! és Sulyok Magda (szerk.): Az arasznyi emberkék. Előbbi remek szakkönyv és mesegyűjtemény egy nem könnyű korosztálynak, utóbbi pedig egy nagyon ritka és szuper manós mesegyűjtemény, ami egy szintén nagyon jó sorozat része. (Megjegyzem a karácsonyra kapott szoknyám se kutya, ajánlom szívfájdítás gyanánt a Fűzőszalont )

2014-ben összesen 37 könyvet olvastam. (egyel több, mint tavaly! :D plusz kettő még van, amit csak félig olvastam el, hiába igyekeztem).

Női szerzőtől (a népmesegyűjteményeket nem beleszámítva) nyolc könyvet olvastam. Köztük Catherine M. Valente, Lucy Maud Montgomery, Agatha Christie könyveit.

Férfi szerzőtől: 14 könyv, ebből Terry Prathett 3, Oscar Wilde 1, Varró Dániel 1 és Geard Durrell 1, Vekerdy Tamás 1

Madaras, egyéb, természetismerettel kapcsolatos szakirodalom: 4, ebből 3 Schmidt Egon










Talán az idei év egyik legkedvesebb könyvélménye: vékony kis ifjúsági könyvnek látszik, de annál sokkal többről van szó. 



Népmesés köteteket is olvastam szép számmal: összesen tizet!

francia 

sárkányos tematikájú Dornbach Mária (szerk.) A sárkányhercegnő

kubai joruba 

majmos tematikájú

izlandi 

magyar

lapp

indián 2 db

húsvét-szigeti mítoszok
 (ezt félbehagytam, nem volt kellően összefüggő, jól olvasható)

szicíliai







Egyéb műfajok:

fantasy (ugye Pratchett ;) 4 , ó és Sztrugackijék, A hétfő szombaton kezdődik :))) kicsit ős-Harry Potter, kicsit ős- Pratchett.

A gyermek- és ifjúsági irodalom továbbra is az egyik kedvenc műfajom. 8 könyvvel szerepel a listán, ha a Schmidt Egonokat nem számolom bele.

szépirodalom: Oscar Wilde: Dorian Gray arcképe Elemi erejű, bár nagyon depresszív könyv. Nem mondanám az idei legnagyobb élménynek, de minden esetre jelentős.


Aztán volt még itt egy kis pedagógia Vekerdytől, mesés szakirodalom Proppttól, Ruth Edna Kelly: Halloween című, egészen remek összefoglalója a címadó ünnepről, közepesen tűrhető betegségkönyv: Rados Virág: Bipoláris ...


A legrosszabb élmény címet idén Jacqueline Wilson: Tündérek és titkok című könyve érdemelte ki nálam. Egyetlen mentsége, hogy nyelvgyakorlásnak szántam, így angolul is olvastam ami legalább dobott rajta, hogy angolból sikerélmény volt. De maga a történet eléggé bosszantó volt. Így a második könyvének olvasása után azt hiszem eleget láttam az írónőből, gyerekként se szerettem. 


A legnagyobb kedvenc pedig magyar szerző könyve lett, Varró Dániel: Akinek a kedve dacos . Valójában anyukámnak vettem meg karácsonyra, de karácsonyi készülődés közben egy szuszra felolvastam otthon a páromnak, nagyon-nagyon megszerettük. Kisgyerekes anyuka ismerős tanúsította, hogy a Bömbölgető például színigaz. :))


az idei éves megszívlelendő pedig: 


BUÉK :)




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése